Co zrobić aby klienci zainteresowali się moimi usługami i produktami? Znamy odpowiedź

Co zrobić aby klienci zainteresowali się moimi usługami i produktami? Znamy odpowiedź

18 maja, 2020 0 przez Redakcja

Każdy przedsiębiorca chce, aby klienci byli zainteresowani jego produktami i usługami. Niestety w dzisiejszym świecie zabieganie o klientów jest bardziej skomplikowane niż jeszcze kilkanaście lat temu. Obecnie na rynku mamy przesyt informacji oraz możliwości. Konsumenci są wręcz zasypywani reklamami produktów i znanych marek. Walka o zainteresowanie klienta jest więc dość spora. Jeśli jednak chcesz utrzymać swój biznes, musisz wziąć w niej udział i wdrożyć działania marketingowe. Zobacz jak sprawić, aby ludzie korzystali z Twojej oferty i chętnie do Ciebie wracali. Wbrew pozorom nie trzeba wiele, aby tak się stało.

Opinie klientów kluczem do sukcesu

Tak jak już wspomnieliśmy, klienci mają w czym wybierać i obecnie nawet chcąc kupić wodę, mają do wyboru kilkanaście różnych marek, opcji smakowych i rodzai. Aby nowy klient wybrał właśnie Twój produkt z kilkuset innych, które teoretycznie są takie same, musisz dać mu do tego powód. Wiele osób przed większym zakupem zasięga porad z internetu. Wydając pieniądze, chcemy mieć pewność, że produkt lub usługa, na którą się zdecydujemy, będzie spełniać nasze oczekiwania. Aby klient wiedział, że Twoja oferta jest godna uwagi, muszą ją polecić inni zadowoleni klienci.

Pozytywne opinie w internecie i rekomendacje znanych osób mogą napędzić sprzedaż w Twojej firmie i skierować ofertę do szerszego grona osób. W końcu o wiele chętniej zdecydujemy się na rzecz, która ma dużo pozytywnych opinii niż na taką, która nie ma ich wcale. Jeśli chcesz zainteresować kogoś swoją ofertą, podeprzyj ją dobrymi opiniami stałych klientów. Mogą się one pojawiać na Twojej stronie internetowej, wizytówce w Google lub na Facebooku.

Twórz relację z klientami

Bardzo ważny w całym procesie sprzedaży jest stały kontakt z klientem. Osoba, która nie jest zadowolona z obsługi lub czuje się niedostatecznie „dopieszczona” jako klient, raczej już ponownie nie skorzysta z Twojej oferty. Reaguj na komentarze klientów i staraj się jak najszybciej rozwiązywać problemy. Klienci doceniają takie zachowanie i przywiązują się w ten sposób do marki, ponieważ się z nią utożsamiają.

W razie niezadowolenia jakiegoś klienta staraj się nie reagować emocjonalnie. Wysłuchaj zarzutów i jeśli są słuszne, zaproponuj rekompensatę np. rabat na kolejne zakupy lub usługę. Przedsiębiorca, który wychodzi „z twarzą” nawet z podbramkowych sytuacji, jest doceniany przez konsumentów i ludzie chętniej do niego wracają. Warto nadać ludzką twarz swojej działalności, tak aby klienci mieli poczucie, że są kluczowi w jej prowadzeniu.