Dlaczego okulary reklamowe są dobrymi gadżetami firmowymi?

Dlaczego okulary reklamowe są dobrymi gadżetami firmowymi?

16 grudnia, 2021 0 przez Redakcja

Kiedy ktoś powie “gadżety firmowe”, okulary zapewne nie będą pierwszą rzeczą, o której pomyślimy, a zamiast tego wpadną nam do głowy długopisy czy wizytówki. Faktycznie, to właśnie tego typu przedmioty są wykorzystywane w roli gadżetów marketingowych najczęściej, ale nie oznacza to, że jest to jedyne słuszne rozwiązanie i nie warto próbować również innego podejścia.

Zdarza się bowiem, że okulary, a mówiąc dokładniej, okulary przeciwsłoneczne, mogą okazać się strzałem w dziesiątkę i jednym z najskuteczniejszych gadżetów reklamowych. Jak to możliwe? Dlaczego właśnie okulary reklamowe są dobrymi gadżetami firmowymi?

Okulary przeciwsłoneczne z logiem firmy – dlaczego warto?

Jedną z głównych zasad przy wyborze gadżetów firmowych jest stawianie na produkty, które są rzeczywiście użyteczne. Gadżet, który po chwili trafi do śmieci, nie spełni swojej roli – prawdopodobnie nie zostanie zapamiętany przez obdarowanego, a do tego nie będzie pełnił roli pasywnej reklamy, zaznajamiając użytkownika i osoby w jego otoczeniu z logiem i nazwą firmy.

O ile długopisy i inne gadżety biurowe są faktycznie przydatne, tak nie są one szczególnie oryginalnym prezentem. Natomiast okulary przeciwsłoneczne są zarówno przydatne, jak i unikalne. Podczas słonecznego polskiego lata z pewnością nieraz się przydadzą.

Oczywiście, dana osoba może mieć już jakąś własną parę okularów, natomiast wciąż jest szansa, że będzie używać także tych nowych (bądź je komuś przekaże). Choćby z racji na to, że okulary reklamowe stanowią znacznie mniej “nachalną” formę reklamy niż wiele innych gadżetów. Logo firmy znajduje się zwykle na zausznikach, więc patrząc na kogoś od przodu nie jest ono w ogóle dostrzegalne bądź jedynie częściowo. W związku z tym dana osoba może być bardziej skłonna założyć je niż na przykład w przypadku koszulki z dużym logo firmowym z przodu.

Jest wiele opcji do wyboru

Warto zwrócić uwagę na fakt, że okulary reklamowe występują w różnych kształtach i kolorach. Każda firma powinna więc być w stanie znaleźć taki model, który będzie według niej najlepiej pasował do charakteru przedsiębiorstwa i osób, które mają zostać obdarowane.

Z oczywistych względów, okulary przeciwsłoneczne to typ prezentu, który najlepiej rozdawać w okresie letnim lub ewentualnie wiosennym, a raczej nie będą one najlepszym wyjściem jako dodatek do prezentu świątecznego. Dobrze sprawdzą się zarówno jako gadżet dla pracowników, jak i dla klientów (nowych lub obecnych), aczkolwiek w tym drugim przypadku sporo zależy od branży, w której firma działa, więc trzeba przeanalizować sprawę i zdecydować samemu.