Jak zrobić przydatną bazę firm polskich do wykorzystania w biznesie?

Jak zrobić przydatną bazę firm polskich do wykorzystania w biznesie?

23 stycznia, 2021 0 przez Redakcja

Celem każdego przedsiębiorstwa jest osiągniecie wysokich zysku! W tym celu potrzebują one odpowiedniej strategii, która pomoże szybko sprzedawać usługi lub zyskiwać nowych klientów. To zadanie staje się jeszcze trudniejsze, gdy zamierzamy działać na rynku B2B lub B2C. Przyciągnięcie klientów biznesowych jest niezwykle trudne, a konkurencja nie śpi. Dlatego na początku działań należy przygotować bazę danych firm, z którymi możemy współpracować. Jak można ją przygotować?

Skąd czerpać informacje przy budowaniu bazy danych?

Budowanie bazy danych klientów to podstawa prawidłowego działania firmy. Jeżeli działamy na rynku B2B lub B2C, dostęp do potrzebnych informacji jest zdecydowanie łatwiejszy.  Dane firm polskich bez problemu można znaleźć w infernecie, ale warto wybierać odpowiednie miejsca. Gdzie więc szukać potencjalnych klientów?

  • CEIDG
    Jest to ewidencja wszystkich przedsiębiorców w Polsce. Jeżeli chcemy zbudować aktualną bazę danych, warto zajrzeć do CEIDG. W rejestrze znajdują się dane, który przedsiębiorca sam chce uzupełnić innym. Jednak możemy być pewni, że znajdziemy tam nazwę firmy, adres i obszar jej działania. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się też na podanie numeru telefonu lub innych dodatkowych informacji. Dane uzyskane z rejestru bez problemu pomogą się skontaktować z potencjalnymi klientami.
  • Firmy outsourcingowe
    Dobrym sposobem na uzyskanie danych o potencjalnych klientach jest skorzystanie z usług firm outsourcingowych. Takie przedsiębiorstwa gromadzą kompleksowo dane, które mogą nam być przydatne. Przy podpisywaniu umowy z firmami outsourcingowymi możemy wybrać, w jakim zakresie chcemy współpracować. Oprócz uzyskania danych o wybranych podmiotach możemy zdecydować się na dodatkowe usługi.
  • Internetowe bazy danych firm
    W internecie znajduje się wiele baz danych firm, np. panorama firm. Takie strony zbierają dane o różnych przedsiębiorstwach, np. z CEIDG i umieszczają w swoim katalogu. Dzięki temu możemy wybrać konkretną, interesującą nas kategorię i przejrzeć dane o przedsiębiorstwach. Jednak takie rozwiązanie ma pewną wadę! Często dane są nieaktualne, więc przy tworzeniu własne bazy będziemy musieli je weryfikować w innych miejscach.

Gdzie najlepiej stworzyć bazę danych firm?

Znalezienie informacji o firmach to dopiero początek, następnie trzeba zgromadzić dane w odpowiednim miejscu. Najlepiej zrobić to w systemie CRM, który można dostosować do własnych potrzeb. Przy wyborze jednego z nich możemy zdecydować, które opcje będą nam potrzebne. Najczęściej stosowane pola w systemach CRM to:  konta (inaczej dane), potencjalni klienci, działania, szanse sprzedaży, kontrakty, materiały sprzedażowe, konkurenci oraz listy marketingowe.