Co trzeba przemyśleć przed rozpoczęciem własnego biznesu?
23 stycznia, 2022Własny biznes to nie tylko sam pomysł na własną działalność gospodarczą, ale również zaplanowanie strategii rozwoju, ustalenie grup docelowych czy kwestie związane z rachunkowością. Warto o nich pomyśleć jeszcze przed założeniem własnej firmy.
Jasne wytyczenie celu i środków do jego realizacji to baza w zarządzaniu własnym biznesem. Zazwyczaj spodziewany efekt jest dostrzegalny dopiero po czasie. Zazwyczaj jest efektem wiedzy i umiejętności właściciela przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę na kilka wartych podkreślenia elementów, które doprowadzą nas do zaplanowanego celu.
Strategia i rozwój
Strategia firmy musi być przemyślana już podczas sporządzania biznesplanu. Podglądając konkurencję warto zastanowić się, w jaki sposób wyróżnić się spośród przedsiębiorstw świadczących podobne usługi. Pamiętajmy przy tym, że reklama to nie jedyny sposób. Należy również dokładnie zastanowić się nad grupą docelową. Oprócz kryteriów demograficznych, jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny, warto wziąć pod uwagę inny parametr. Może nim być charakterystyczny styl życia prawdopodobnych odbiorców. W ten sposób swoją ofertę możemy dostosować do odpowiednich grup, stosując dostosowane do nich komunikaty. Firma powinna się rozwijać poprzez rozszerzenie oferowanych produktów/towarów lub usług, powiększanie, zwiększenie zatrudnienia specjalistów oraz skuteczne działania marketingowe i PR.
Podatki, księgowość, faktury
Startując z własnym biznesem, dokonujemy wyboru formy organizacyjno – prawnej. Od tej decyzji zależeć będzie rodzaj opodatkowania, jaki zastosujemy do uzyskanych w przyszłości dochodów. Osoby fizyczne, prowadzące działalność na własny rachunek oraz w ramach spółki cywilnej, mogą wybrać fakultatywną formę opodatkowania. Mogą także zadecydować, czy chcą rozliczać swoją firmę korzystając z usług księgowej, czy też samemu prowadzić księgowość, korzystając z coraz popularniejszej księgowości on-line oferowanej m. in. przez serwis wfirma.pl. Z kolei, spółki handlowe, jak formy organizacyjno – prawne o wyższym stopniu zaawansowania, muszą prowadzić pełną księgowość.
Kontakty handlowe
Kontakty biznesowe odgrywają niebagatelną rolę w rozwoju własnego biznesu. Szeroka sieć kontaktów pozwala na realizację planów w znacznie szybszym czasie. Warto więc poświęcić trochę czasu na zastanowienie się, gdzie i w jaki sposób pozyskać takie kontakty oraz, co jest niezwykle ważne, jak je podtrzymywać.