Specjalista ds marketingu – na jakie wynagrodzenie może liczyć?

Specjalista ds marketingu – na jakie wynagrodzenie może liczyć?

14 września, 2023 0 przez Redakcja

Marketing jest w obecnych czasach potrzebny. To właśnie dzięki takim procesom można dowiedzieć się o istnieniu wielu firm. Dzisiaj narzędzia marketingowe wykorzystywane są jako te, które pomagają pokonać konkurencję. Można tak naprawdę dużo mówić na ten temat. Lepiej jednak przyjrzeć się zarobkom, jakie wpływają na konto specjalistów ds marketingu.

Zarobki specjalistów od marketingu

Czy można ustalić jedną kwotę dla wszystkich osób, jakie zajmują się procesami marketingowymi? Oczywiście, że nie. Na wysokość zarobków wpływ ma wiele czynników. Jednak dzięki Ogólnopolskiemu Badaniu Wynagrodzeniu można dowiedzieć się, jaka jest mediana w tym przypadku.

Jeżeli chodzi o średnie wynagrodzenie dla takich pracowników, utrzymuje się ono na poziomie 5780 brutto. Na rękę (czyli kwota netto) jest to około 4270 złotych. Trzeba przyznać, że jest to naprawdę godziwa kwota, która na pewno pozwoli jednej osobie przeżyć “od pierwszego do pierwszego). Należy jednak dodać, że są też tacy specjaliści, którzy na rękę otrzymują nieco mniejsze kwoty, czyli około 3609 złotych (4810 złotych brutto). Jest to nieco poniżej najniższej krajowej. Przy tej okazji należy wspomnieć także o tych osobach, które są w stanie zarobić więcej niż wynosi mediana. Największe zarobki dla specjalistów od marketingu wynoszą około 7130 złotych brutto, czyli netto daje to kwotę 5191 złotych. Znając takie kwoty, można samodzielnie rozsądzić, czy opłaca się zostać specjalistą od działań marketingowych.

Co czeka na specjalistę ds marketingu?

Właściwie to nie da się odpowiedzieć z jakimi zadaniami taka osoba będzie musiała się zmierzyć. Nie można bowiem zapomnieć, że współcześnie marketing dzieli się na tradycyjną formę reklamy, jak również wszystkie te działania, jakie skupiają się na internecie.

Jak więc widać, zakres obowiązków może być różny. To, co jednak łączy te dwa rodzaje marketingu, to cel. Należy opracować taką reklamę, aby mieć pewność, że wszyscy usłyszą o danej firmie i będą gotowi do zainwestowania w jej produkty lub usługi.

Jak opracowywana jest kampania reklamowa?

Pomimo tego, że mówi się o dwóch różnych rodzajach marketingu, kampania powinna zostać opracowana wspólnie. Tak, aby zyskać pewność co do tego, że wszystkie elementy będą ze sobą współgrać. Na pewno nie można doprowadzić do tego, że tradycyjna forma reklamy będzie odbiegać od tego, co będzie widoczne w świecie wirtualnym. Takie zachowanie może wprowadzić klientów w błąd, co też doprowadzi do strat finansowych w firmie.

Specjaliści ds marketingu muszą ze sobą współpracować na każdym kroku, aby wszystko móc dopracować. W końcu to od działań, jakie w przyszłości będą przez nich opracowywane, zależy przyszłość całej firmy i osiągane zyski.