Jak stworzyć efektywny tekst reklamowy?
3 sierpnia, 2023W marketingu stosowane są różne formy reklamy. Może to być reklama wizualna, krótkie chwytliwe hasła lub dłuższa informacja tekstowa przedstawiająca zalety produktu. Celem reklamy jest podnoszenie wyników sprzedażowych. Jak tworzyć reklamy aby skutecznie przyciągały uwagę klientów?
Wykorzystanie mediów dla celów reklamowych
Każda reklama składa się z kilku elementów. Ich zastosowanie w odpowiednich proporcjach uzależnione jest od tego, w jakich mediach ma być prezentowana. Duże znaczenie ma też grupa docelowa, do której kierowana jest oferta. Reklamy najczęściej zamieszcza się:
- na łamach gazet,
- w czasopismach branżowych,
- na plakatach i billboardach,
- na firmowych stronach internetowych,
- w różnych stacjach radiowych,
- na blogach,
- na Facebooku.
Jakie cechy ma dobra reklama?
Zadaniem reklamy jest podanie najważniejszych informacji o produkcie oraz zachęcenie do kupna. Zatem głównym filarem reklamy jest prawidłowo skonstruowany tekst. Musi on być:
- zwięzły i zrozumiały dla każdego odbiorcy,
- oryginalny,
- podający najistotniejsze dane dotyczące produktu lub usługi,
- napisany językiem korzyści,
- zawierający sformułowania o charakterze perswazyjnym.
Dobra reklama musi przyciągać uwagę odbiorcy oraz wyróżniać produkt na konkurencyjnym rynku.
Jak napisać tekst reklamowy?
Najpierw warto się zastanowić do kogo reklama ma być adresowana. Jest to ważne, ponieważ najlepiej jest zwracać się bezpośrednio do odbiorcy. Trzeba rozeznać jakie są potrzeby grupy docelowej i w tekście na nich się skupić. W przypadku reklamy skierowanej do szerokiego grona konsumentów, zamiast obszernie opisywać cechy produktu, należy wymienić jakie są korzyści z zakupu.
Ważna rola tytułu
Chwytliwy tytuł przyciąga uwagę. Powinno się w nim znaleźć główne słowo dotyczące oferty. Może to być nazwa produktu lub hasło informujące co można zyskać poprzez jego nabycie. Tytuł nie może powielać popularnych haseł reklamowych; musi być oryginalny i apelujący do wyobraźni potencjalnego klienta.
Struktura treści
W tekście należy wyeksponować unikalne cechy produktu. Następnie warto podać wymierne korzyści, które mogą skłonić do działania; na przykład do zakupu lub dowiedzenia się więcej na temat szczegółów oferty. W końcowej części tekstu powinna znaleźć się informacja o dostępności danego produktu w konkretnej sieci handlowej.
Personalizowanie tekstu reklamowego
Dla potencjalnego klienta ważne jest, aby produkt zaspokoił jego potrzeby lub rozwiązywał aktualny problem. Zatem do młodych odbiorców warto skierować reklamę podkreślającą aspekty modowe, napisaną językiem komunikacji stosowanej przez młodzież. Klientom w średnim wieku często zależy na podkreślenie swojego prestiżu lub statusu społecznego. Do nich adresowana jest reklama produktów z najwyższej półki. Dla specjalistów z danej branży, reklama musi szerzej opisywać innowacyjne rozwiązania oraz właściwości użytkowe produktu. W każdym przypadku tekst reklamowy musi być tak skonstruowany, aby służył budowaniu pozytywnej relacji z klientem.