Zabezpieczenie płatności internetowych – co banki oferują swoim klientom?

Zabezpieczenie płatności internetowych – co banki oferują swoim klientom?

11 listopada, 2022 0 przez Redakcja A

Wraz z rozwojem sieci pojawiła się potrzeba wzmocnienia zabezpieczeń dostępu do naszych danych osobowych i środków finansowych. Szczególnie ważne jest to w przypadku dokonywania transakcji internetowych. Zabezpieczenie płatności leży zarówno po stronie banku, jak i jego klientów. Ile zależy od placówki, a ile od nas samych?

Zabezpieczenie płatności przez bank

Instytucje finansowe przyciągają nowych klientów dzięki niskiemu oprocentowaniu kredytów oraz korzystnym warunkom prowadzenia konta bankowego. Większość placówek oferuje m.in. darmowe prowadzenie konta dla osób młodych, w tym studentów. Prawdziwą i trwałą renomę banku buduje jednak długa obecność instytucji na rynku oraz zaufanie, którym obdarzają go klienci. Znajomym polecamy te placówki, które nie zawiodły nas, kiedy dokonywaliśmy różnego rodzaju transakcji czy wypłat i wpłat środków za pośrednictwem bankomatów. A jeśli zaistniał problem, odnotowujemy, czy został szybko i rzetelnie rozwiązany. Dlatego banki proponują coraz to nowe sposoby na zabezpieczenie płatności swoich klientów, a wśród nich:

  • uwierzytelnianie transakcji za pomocą aplikacji mobilnej
  • uwierzytelnienie transakcji za pomocą jednorazowego hasła otrzymanego w wiadomości SMS
  • wymóg dodatkowej autoryzacji otrzymywanych haseł i kodów
  • zabezpieczenie dostępu do konta silnym hasłem i wieloetapową weryfikacją tożsamości
  • dzienne limity wypłaty środków z konta.

Zabezpieczenie płatności przez użytkownika

Każdy potencjalny klient banku podczas wyboru placówki będzie kierował się przede wszystkim bezpieczeństwem. Nie inaczej powinniśmy zachować się w przypadku rozważań dotyczących zawarcia transakcji internetowej. Dlatego podstawą zawsze będzie korzystanie tylko z zaufanych i rzetelnych stron internetowych. Niezależnie od tego, czy chcesz kupić kanapę, sprzedać książkę, a nawet zawrzeć umowę, wybieraj platformy, które oferują weryfikację użytkowników i dodatkowe zabezpieczenie płatności. Aby nie udostępnić oszustom swojego konta bankowego, dbaj o każdy rodzaj zawieranej transakcji. Dlatego równie ważne jest zabezpieczenie przelewu dużej sumy pieniędzy, jak i zabezpieczenie zaliczki, nawet niewielkiej.

Zabezpieczenie transakcji najlepiej sprawdzi się wówczas, gdy umiejętnie wykorzystasz wymienione wyżej możliwości oferowane przez twój bank. Istnieje jednak więcej sposobów zabezpieczeń, które możesz wprowadzić samodzielnie:

  • w ustawieniach telefonu i/lub aplikacji mobilnej banku włącz powiadomienia dotyczące wykonywanych i otrzymywanych przelewów
  • dokładnie zapoznaj się z treścią wszystkich komunikatów i wiadomości
  • na stronę banku loguj się tylko na urządzeniach zaufanych, z których stale korzystasz
  • nie udostępniaj danych do logowania nawet najbliższej rodzinie.

Wszystkie powyższe działania wzmocnią zabezpieczenie płatności, które planujesz wykonać. Jak widać, starania podejmowane przez specjalistów i przedstawicieli instytucji finansowych muszą iść w parze z ostrożnością ich klientów. Stosując się do powyższych wskazówek, stanowczo ograniczysz ryzyko wyłudzeń i utraty środków finansowych.