Numery telefonu do obsługi klienta – jak to działa?
19 grudnia, 2019Gdy mamy jakikolwiek problem związany czy to z kontem w banku, abonamentem w telefonie, czy też Internetem, najczęściej szukamy numeru telefonu do obsługi klienta. To właśnie w ten sposób na samym początku staramy się znaleźć rozwiązanie. Ale czy ktoś z nas kiedykolwiek zastanawiał się, jak działają infolinie?
Infolinie – jakie są numery telefonu do obsługi klienta?
Najpopularniejsze numery telefonu do obsługi klienta to przede wszystkim te, które zaczynają się na 0-800, 0-801 oraz 0-804. Praktycznie w każdym przypadku, dzwoniąc do firmy czy instytucji, musimy wstukać te cztery cyfry na początku. Często jednak zastanawiamy się, czy pobierana jest za to jakaś opłata. Otóż wygląda to tak, że przy numerze rozpoczynającym się na 0-800 klient nie płaci nic. Nie ma także znaczenia czy dzwoni on z telefonu komórkowego, czy też stacjonarnego. W przypadku numerów 0-801 i 0-804 opłaty są już naliczane. Ten pierwszy może mieć naliczane koszty połączenia za minutę lub za impuls. Koszty są jednak dzielone pomiędzy właścicielem numeru a dzwoniącym. Jeśli chodzi o połączenia między operatorem stacjonarnym a komórkowym, proporcje rozkładają się 50:50. Opłaty mogą różnić się od pory dnia, dnia tygodnia, a także od cyfr, jakie znajdują się po pierwszych czterech. Zwykle oscylują jednak w kwotach od 20 gr do 49 gr za minutę rozmowy.
Jak zostać właścicielem numeru na infolinię?
Każdy z nas może wykupić numer na infolinię. Zwykle wygląda to tak, że ponosi się comiesięczną opłatę abonamentową za utrzymanie numeru oraz za połączenia na ten numer. Trzy wspomniane numery, czyli 0-800, 0-801, 0-804 można spersonalizować według swoich potrzeb. To firmy najczęściej decydują się na takie rozwiązanie, ponieważ pozwala ono na obsłużenie bardzo dużej liczny klientów w ciągu jednego dnia. To przyspiesza sprzedaż produktów oraz usług i ułatwia przepływ informacji do klientów.
Obsługa klienta przez infolinię – czy to działa?
Infolinia to naprawdę świetna opcja, ponieważ numery te automatycznie przekierowują dzwoniącego na inne numery komórkowe lub stacjonarne, które mają zbliżoną lokalizację. Ktoś, kto dzwoni nie zauważa nawet tego procesu, ponieważ trwa on dosłownie chwilę. Dzięki temu można natychmiast połączyć się z dedykowanym konsultantem lub dzięki automatowi samemu wybrać, jaki jest problem, z którym dzwonimy. Dobra wiadomość jest taka, że infolinie zwykle działają 24 godziny na dobę, dzięki czemu w każdej chwili można zadzwonić i rozwiązać wszelkie kwestie natychmiast.