Papier do pakowania przesyłek adresowanych do Twoich klientów

Papier do pakowania przesyłek adresowanych do Twoich klientów

11 września, 2021 0 przez Redakcja

Pakowanie paczek dla klientów to jedna z najważniejszych czynności, która jest związana z realizacją złożonego zamówienia. Paczka, którą tworzysz powinna być nie tylko odpowiednio zabezpieczona, ale także ładna. Wbrew pozorom wygląd naszej przesyłki może zdecydować o ponownym skorzystaniu z naszych usług przez tego samego klienta.

Jak zatem prawidłowo pakować paczki? Jaki papier do pakowania sprawdzi się w tej kwestii najlepiej? W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Zapraszamy!

Idealny papier do pakowania przesyłek dla Twoich klientów

Jeśli Twój sklep internetowy zajmuje się pakowaniem gotowych prezentów, to warto także przemyśleć kwestię odpowiedniego papieru do pakowania. Idealny papier do pakowania powinien podkreślać ważny charakter zapakowanego w ten sposób produktu.

W tej kwestii sprawdzą się ekskluzywne papiery pakowe, które dostępne są w szerokiej gamie kolorystycznej. Taki papier swoim wyglądem przypomina delikatną bibułkę, jednak to tylko pozory – taki papier do pakowania jest bardzo wytrzymały, a przy tym przyjemny w dotyku. Jego użycie pozwala na osiągniecie tak zwanego efektu unboxing experience – charakterystycznego szeleszczenia podczas otwierania paczki. Zapakowany w ten sposób produkt podkreśli wizerunek Twojej firmy, a przy tym będzie budził skojarzenie charakterystycznego szelestu z produktami z Twojego sklepu.

Jaki wybrać karton do pakowania paczek dla klienta?

Wbrew pozorom pakowanie paczek dla Twoich klientów nie powinno polegać na wsadzeniu przesyłki do byle jakiego kartonu, który wręczysz kurierowi. Jako właściciel sklepu internetowego powinieneś wiedzieć, że opakowanie Twojej przesyłki ma realny wpływ na postrzeganie Twojej marki przez konsumentów. Musisz zatem zatroszczyć się o wybranie odpowiedniego pudełka. Zbyt duży karton pociągnie kolejne i niepotrzebne koszty (np. związane z wypełniaczami). Z kolei umieszczenie zamówienia w zbyt małym kartonie może spowodować uszkodzenia produktu.

Ważną kwestią jest także wybór odpowiedniego rodzaju kartonu. Najczęściej wykorzystywane zwykłe, kartonowe pudełko określa się jako pudełko klapowe. Charakteryzuje się tym, że trzeba je zakleić dużą ilością taśmy. Jeżeli jednak zależy nam na bardziej ekskluzywnej wersji, to warto wybrać tzw. karton fasonowy. Jest on nieco droższy, ale za to dużo łatwiej się go składa. Ponadto taki karton nie wymaga używania dużej ilości taśmy.

Po spakowaniu produktu zawiniętego w papier do pakowania i umieszczenia go w odpowiednim kartonie, zabezpiecz paczkę. Użyj do tego wypełniaczy i solidnej taśmy do zaklejenia kartonu.