Marketing szeptany kluczem do sukcesu

Marketing szeptany kluczem do sukcesu

28 września, 2023 0 przez Redakcja

Niekwestionowanie firmy bez względu na wielkość oraz profil specjalizacji potrzebują dobrego marketingu, dzięki któremu nawiążą współpracę z nowymi kontrahentami i zyskają nowych klientów. Obecnie istnieje wiele sposobów, aby zachęcić do oferowanych usług, a jednym z nich jest marketing szeptany. 

Marketing szeptany 

Marketing szeptany nie bez powodu wciąż uważany jest jako jeden z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów, aby rozwinąć firmę i dzięki temu zwiększyć jej zasięgi. Wpływa to na zarobki, prestiż i postrzeganie wśród potencjalnych klientów. Marketing szeptany to polecenia od klientów, którzy mieli styczność z danym produktem, bądź usługami. Polecenia mogą odbywać się poprzez rozmowę telefoniczną, podczas pędzania wspólnego czasu przy kawie czy nawet na plaży. Krótka rozmowa, która wskaże, że dany klient jest zadowolony i szczerze rekomenduje miejsce/osobę do wykonania konkretnej usługi wzbudzi zaufanie wśród słuchających. 

Czy marketing szeptany jest skuteczny? 

Informacji na temat poleceń można szukać w wielu miejscach, na przykład na forach internetowych czy mediach społecznościowych. Jednak polecenie od osoby, która dzieli się doświadczeniem i jest zadowolona z usług, przekonuje najbardziej. Firma od razu zyskuje w oczach potencjalnych klientów, którzy z większą chęcią oraz spokojem zdecydują się podjąć współpracę. Oczywiście marketing szeptany spełnia swoje funkcje w każdej dziedzinie, jednak istnieją obszary usług, w których ten rodzaj rozpowszechniania, a nawet rozsławiania firmy jest bardziej pomocny.

W których biznesach marketing szeptany jest niezbędny?

Przede wszystkim są to przedsiębiorstwa zajmujące się medycyną i zabiegami okołomedycznymi. Lekarze, stomatolodzy oraz inni pracownicy cieszą się niesłabnącą popularnością wśród pacjentów, którzy wiedzą, że przyszli do sprawdzonej i zaufanej osoby. Równie dobrze marketing szeptany sprawdza się dla fryzjerek/fryzjerów, gabinetów kosmetycznych. Wszystkie biznesy związane z gastronomią rozwijają swoje skrzydła dzięki zadowolonym konsumentom, którzy sami chętnie wracają do miejsca, a przy okazji zabierają swoje rodziny, przyjaciół czy znajomych. Marketing szeptany spełni swoje funkcje także dla nauczycieli, w szczególności udzielających korepetycji. Znajomość danego przedmiotu, umiejętność przekazywania informacji w prosty i klarowny sposób, cierpliwość, są cechami, które uczniowie bardzo doceniają. Podobnie jest z prowadzeniem zorganizowanych zajęć, na przykład w przedszkolach, szkołach. 

Marketing szeptany to jeden z najskuteczniejszych sposób dotarcia do jak największej liczby klientów. Bezpośrednie polecenia od znajomych, przyjaciół oraz rodziny zwiększają zaufanie do przedsiębiorstw, które dzięki temu rozwijają swoje działaności.