Marketing automation – dlaczego warto go stosować?

Marketing automation – dlaczego warto go stosować?

21 grudnia, 2020 0 przez Redakcja

Jeszcze do niedawna właściciele firm nie doceniali możliwości, które może dać im dobry marketing. Szczerze trzeba przyznać, że w większości miejsc budżet na działania marketingowe był bardzo mały lub nie było go wcale. Na szczęście mocno się to zmienia i obecnie właściciele małych i dużych firm doceniają możliwości, jakie daje internet oraz marketing automation. Automatyzacja procesu sprzedaży oraz marketing automation może sprawić, że utrzymasz konkurencyjność na rynku oraz zwiększysz swoją sprzedaż. Zobacz, czym to tak właściwie jest i dlaczego warto stosować marketing automation.

Czym jest marketing automation?

Marketing automation, czyli po prostu automatyzacja marketingu, to prowadzenie działań z zastosowaniem specjalnego oprogramowania. Takie oprogramowanie służy do usprawnienia procesów content marketingowych w firmie. Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe Twojej firmy mogą być skuteczniejsze i trafiać do większej liczby odbiorców. Wszystko to dzięki zgromadzonym danym, które pozwalają na lepsze targetowanie kreacji marketingowej do danej grupy odbiorców.

Automatyzacja marketingu w obecnych czasach w mniejszym lub też większym stopniu przyda się każdej firmie. Decydując się na takie rozwiązanie w najbliższym czasie, możesz zyskać przewagę nad swoją konkurencją i poprawić w szybki sposób wyniki sprzedaży. Oczywiście automatyzacja poszczególnych działań będzie wymagała czasu, wiedzy i pieniędzy jednak może przynieść to duże korzyści, które znacznie przewyższą czas i środki, które włożyłeś we wdrożenie automatyzacji.

Dlaczego warto stosować marketing automation?

Marketing automation warto stosować z wielu powodów. Jednym z nich jest fakt, że oferuje on wiele narzędzi, które pomogą Ci przekonać klientów do tego, aby dokończyli swoje zakupy właśnie u Ciebie. Maile wysyłane automatycznie przez system po upływie określonego czasu od porzucenia koszyka to tylko jedno z nich. Możesz też przypominać o zawartości koszyka i wysyłać kody rabatowe, które można wykorzystać podczas finalizowania zakupów.

Dzięki automatyzacji działań marketingowych możesz również wyróżnić stałych klientów. W szybki sposób wyselekcjonujesz wybrane osoby z całej listy i skierujesz do nich indywidualną ofertę. Dzięki MA jesteś w stanie lepiej zadbać o swoich stałych klientów. Jeśli poczują się oni docenieni to z pewnością częściej i chętniej będą robić u Ciebie zakupy i odwiedzać Twoją stronę internetową. Oszczędzisz też czas marketingowców i zwiększysz konwersję.