Czy kampanie reklamowe w Google mogą być skuteczne z małym budżetem?

Czy kampanie reklamowe w Google mogą być skuteczne z małym budżetem?

15 lipca, 2021 0 przez Redakcja

Osoba zarządzająca kontem Google Ads musi ustawić dla każdej kampanii budżet dzienny. W praktyce jednak wygląda to w ten sposób, że w niektóre dni może zostać on zużyta większa kwota, w inne mniejsza, w zależności od potrzeb – miesięczna suma wydatków nie przekroczy jednak sumy dziennej pomnożonej przez 30,4.

Można ustawić budżet dzienny na bardzo niskim poziomie (na przykład kilku złotych), ale też wysokim (kilkuset złotych dziennie czy nawet kilku tysięcy). Bardzo często można spotkać się z pytaniem: czy kampanie reklamowe w Google mogą być skuteczne z małym budżetem, czy bez dużej sumy lepiej w ogóle ich nie uruchamiać? Sprawdź!

Mały budżet bywa przeszkodą, ale niekiedy się sprawdzi

To, jaki budżet będzie odpowiedni dla kampanii, zależy w dużej mierze od tego, jakie są średnie stawki dla wybranych słów kluczowych. W przypadku, gdy za jedno kliknięcie trzeba zapłacić średnio 10-15 złotych (a w wielu branżach tak jest), budżet dzienny na poziomie kilku złotych w kampanii tekstowej pozwoli uzyskać w miesiącu bardzo małą ilość kliknięć i taka kampania może być nieskuteczna.

Znacznie lepsze efekty osiągniemy przy niskim budżecie w przypadku, gdy mamy do czynienia z tanimi słowami kluczowymi, przy których kliknięcie kosztuje kilkadziesiąt groszy (chociaż oczywiście tutaj również wyższy budżet będzie zazwyczaj wskazany). Jeśli nie ma możliwości zainwestowania więcej, w przypadku niskiego CPC (opłaty za kliknięcie) wystartowanie nawet z niewielką kampanią może być korzystne.

Różne kampanie potrzebują różnego budżetu

Warto pamiętać, że poza reklamami tekstowymi Google oferuje także m.in. reklamy wideo i graficzne, które charakteryzują się bardzo niskim kosztem za obejrzenie lub kliknięcie.

Problem jednak w tym, że są one zwykle mniej skuteczne i pozwalają na dotarcie do mniej zdecydowanych klientów niż ci, którzy wyszukują konkretnej usługi lub produktu w Google. Rozwiązaniem tego problemu jest kierowanie takich reklam do byłych klientów czy osób, które odwiedziły już kiedyś stronę, ale nic nie kupiły (takie działania nazywa się remarketingiem).

Więcej informacji na temat tego, jak dobrać budżet do kampanii Google Ads i  jaki budżet sprawdzi się najlepiej można znaleźć tutaj: https://semportal.pl/jaki-budzet-na-google-adwords/. Temat ten jest, jak widać, znacznie bardziej skomplikowany niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, w związku z czym warto poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.

Dzięki temu będzie można uniknąć potencjalnego marnowania pieniędzy na mało efektywne kampanie (działa to również w drugą stronę – dzięki podnoszeniu budżetu w przypadku, kiedy jest to konieczne, można osiągnąć lepsze rezultaty i uzyskać wyższy zwrot z inwestycji).