Strona internetowa firmy - od czego zacząć?

Strona internetowa firmy – od czego zacząć?

Firma w sieci

Jako właściciel firmy powinieneś posiadać stronę internetową. Najpierw ustal, jakie zadania ma ona realizować. Usiądź i zastanów się, ponieważ to co zaprezentujesz swoim przyszłym klientom, musi być harmonijne z ogólną koncepcją Twojej firmy.​

Jeżeli określiłeś już charakter swojej przyszłej strony internetowej, nadszedł czas na jej tworzenie.

Strona internetowa firmy – od czego zacząć?

  1. DOMENA – posiadanie własnej domeny jest bardzo ważne, ponieważ pozwala budować określony wizerunek firmy w internecie. Stanowi również składnik tożsamości firmy tak samo, jak logo czy szata graficzna strony. Musi być ona przede wszystkim łatwa do zapamiętania, zapisania przez potencjalnych klientów oraz spójna z nazwą działalności gospodarczej. Warto, żebyś ty sam kupił domenę – wszystko co dotyczy Twojej firmy powinno być Twoje! Na rynku jest wiele nieuczciwych firm, które wykorzystują niewiedzę przedsiębiorców. Kupują na siebie domeny, po czym żądają zapłaty za przekazanie do nich praw własności. Wprowadzeni w błąd właściciele firm, zmuszeni są na ustępstwa i zapłatę niekiedy bardzo dużych kwot.
  2. HOSTING – z tym jest już nieco łatwiej i bezpieczniej. Przy wyborze hostingu warto zwrócić uwagę na kilka aspektów takich, jak przestrzeń dyskowa, limit transferu, możliwość całodobowego skontaktowania się z biurem obsługi klienta w razie awarii oraz stabilność i niezawodność działania. Równie istotne jest, aby obsługiwał wszystkie technologie w jakich została wykonana strona internetowa np. PHP i MySQL. Dlatego zanim zdecydujesz się na wybór konkretnego planu hostingowego, musisz przede wszystkim określić czego dokładnie potrzebujesz i jaki przeznaczysz na to budżet.
  3. SKRZYNKA POCZTOWA – świetnie sprawdzi się skrzynka, która posiada adres firmowy w domenie. Nie używaj darmowych kont pocztowych np. na Onecie, Interii, Gmail-u itp. Możesz na nich wymieniać jedynie korespondencję prywatną. Jeśli zatrudniasz pracowników, przydziel im osobne konta pocztowe do kontaktu z klientami. Będzie to wyglądało dużo bardziej profesjonalnie.
  4. CERTYFIKAT SSL – gwarantuje bezpieczeństwo danych podczas ich przesyłania. Posiadając takie zabezpieczenie, dajesz wyraźny sygnał swoim klientom, że ich dane podczas przesyłania na stronę, są w pełni chronione i bezpieczne. Drugą sprawą jest pozycjonowanie. Ponadto strony, które korzystają z szyfrowanego protokołu HTTPS, będą bardziej preferowane niż te, które go nie posiadają.

Znając główne zasady tworzenia stron możesz przystąpić do działania i zaistnieć w internecie wraz ze swoją firmą!

Artykuł sponsorowany dla agencji marketingowej efectownia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *