Dlaczego warto umieszczać grafikę na stronie firmy?
24 sierpnia, 2018Jak zwiększyć oglądalność na stronie
Obrazy umieszczane na stronie internetowej służą nie tylko w celu informacyjnym. Mogą też sprawić, że twoja strona będzie miała większą oglądalność, a internauci dłużej na niej zostaną i bardziej zaufają Twojej firmie i możliwe że zostaną twoimi klientami. Jak zatem grafika może Ci pomóc w rozwijaniu firmy?
Aby Twoja strona realizowała zakładane wcześniej cele, musisz najpierw zdobyć na niej ruch.
Zastosowanie grafiki może ci w tym pomóc na kilka różnych sposobów
- Grafika umieszczona w treści podstrony wpływa na to, ile razy ta podstrona będzie udostępniana na portalach społecznościowych (np. Facebooku i Twitterze). Okazuje się, że internauci wyżej oceniają treści opatrzone zdjęciami i innymi grafikami, przez co częściej je sobie przekazują.
- Odpowiednio wykorzystując zdjęcia, obrazy, rysunki i inne wizualne treści, możesz zwiększyć ruch z wyszukiwarki Google w swoim serwisie. Tworząc tekst, możesz zrobić coś jeszcze w celu zwiększenia ruchu w serwisie: zachowaj odpowiednie proporcje między ilością tekstu, a ilością obrazków. Ważne też, aby grafiki uzupełniały tekst, a nie były tylko jego dekoracją. Najchętniej udostępniane są wpisy, które zawierają średnio jeden obraz na 75-100 słów. Staraj się więc dodać tyle obrazów, żeby zachować idealną proporcję: średnio jeden obraz na 75-100 słów.
- Obrazy wpływają na szybkość ładowania strony, a to z kolei na długość odwiedzin na twojej stronie. Jeśli masz dużo zdjęć na stronie – zoptymalizuj je: zmniejsz ich rozmiar i skompresuj tak, żeby zachowały odpowiednią jakość, ale żeby jednocześnie szybko się wczytywały. Jest to ważne, ponieważ obrazy, które nie są odpowiednio zoptymalizowane, mogą powodować, że strona długo się wczytuje i internauci zrezygnują z jej odwiedzania.
Dlaczego warto umieszczać grafikę na stronie firmy?
Grafika na stronie firmowej może pomóc Ci odpowiednio się zaprezentować i zwiększyć skuteczność strony, np. zdobyć więcej klientów. Ważne jest, aby zdjęcia które umieszczasz w cach reklamowych były dobrej jakości. Internauta, który nie zna Twojej firmy, oceni ją na początku na podstawie Twoich materiałów reklamowych, w tym właśnie Twojej strony internetowej z zawartą grafiką. Badania pokazują, że pierwsze wrażenie będzie wpływało na to, jak oceni Twoją ofertę. Jeśli więc chcesz pokazać mu wysoką jakość tego co oferujesz, zadbaj o dobrej jakości zdjęcia. Zatrudnienie profesjonalnego fotografa jest bardzo dobrym pomysłem. Zaproponuje on odpowiednie kadry i inne szczegóły, które sprawią, że Twoja oferta będzie wyglądała dobrze.