Zalety prowadzenia firmowego bloga

Zalety prowadzenia firmowego bloga

24 sierpnia, 2018 1 przez Redakcja

Strona internetowa firmy

Prowadząc firmę większość przedsiębiorców zakłada również firmową stronę internetową. Umieszcza na niej swoją ofertę i informacje o swoim biznesie. Każdy właściciel firmowej strony www chce, żeby jego oferta docierała jak najszybciej do potencjalnych klientów bez konieczności płacenia ogromnych pieniędzy za reklamę. Aby strona była lepiej widoczna dla Google warto jest założyć firmowego bloga, który przyniesie wiele korzyści oraz pomoże lepiej wypromować twoją firmę.

Zalety prowadzenia firmowego bloga

Wyszukiwarka Google często przekierowuje internautów na strony z rozbudową treścią, a taką właśnie zawiera blog. Okazuje się, że im dłuższy tekst, tym lepsze pozycje zajmuje on w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ im dłuższe teksty piszesz, tym większą masz szansę, że Twój tekst pojawi się w wynikach wyszukiwania na znacznie więcej fraz niż w przypadku krótkich tekstów. Będą to frazy mało konkurencyjne, ale dzięki temu bardzo konkretne i często bardzo wartościowe.

Szansa na wielokrotne pokazanie swojej oferty

Aby jednak tekst spełniał twoje oczekiwania powinien być oczywiście ciekawy i konkretny. Nie wystarczy pisać byle czego. Internauci cenią treści, które m.in.: uczą ich czegoś o marce/firmie, zapewniają praktyczne wskazówki jak coś zrobić, pozwalają rozwijać pasje i zainteresowania, inspirują ich oraz są zabawne. Takie rodzaje treści wszyscy lubimy czytać. Mogą one sprawić, że potencjalni klienci ponownie zawitają w Twoim serwisie! Jeżeli im się spodobają, to postanowią je udostępniać, co dodatkowo zwiększy twoje szanse na pozyskanie kolejnych klientów. Pamiętaj więc o tym, że odpowiednio prowadzony blog daje Ci szansę na pokazanie swojej oferty wielokrotnie, a to zwiększa ogólną skuteczność Twojej strony internetowej.

Im lepszej jakości są Twoje treści, tym więcej uwagi otrzymasz i tym więcej razy będziesz mógł wspomnieć o swojej ofercie – przy okazji tworzenia wpisów na blogu.

Społeczność wokół bloga

Dużo korzyści przyniesie również stworzenie społeczności wokół bloga. Możesz lepiej poznać potrzeby rynku i dopasować do nich swoją ofertę. Zamiast zgadywać, czego potrzebują​ Twoi potencjalni klienci możesz ich po prostu o to zapytać. Najwięcej korzyści uzyskasz, gdy zbudujesz bloga jako część już istniejącej strony firmowej. Dodaj do niej po prostu nową zakładkę o nazwie „Blog”. Możesz też założyć bloga jako osobny serwis, ale wtedy tracisz jedną z najważniejszych korzyści: blog lepiej niż strona generuje ruch z Google. Strona z ofertą nie zyskuje wtedy wyższej pozycji w wyszukiwarce. Najlepiej więc dość bloga do już istniejącej strony.